mandag den 30. september 2013

Tema om Lymfødem hos KB m.m.

Jeg har opsnappet en nyligt publiceret artikel om Lymfødem, Kræftens Bekæmpelse har nemlig tema om Lymfødem. Du kan læse artiklen lige her.

Nu nærmer tiden sig for min store, årlige bandageringstur, jeg har booket ni tider hos fysioterapeuten og til slut tid til måltagning til nye kompressionsstrømper hos bandagisten. Jeg ser frem til den dejlige massage hos min søde fys, men ikke til at have snøret benet ind i ni dage. Som et lille plaster på såret har jeg købt en sushi-deal til en sushibar lige  i nærheden af fysioterapeuten, så kan jeg en dag tage sushi med hjem og forkæle mig lidt med, siddende med mit stive og indsnørede ben.

Jeg har søgt om nye kompressionsstrømper hos kommunen, syv stk. Det er det, jeg har brug for. De får jo nok et føl, og det ender sikkert også med, at jeg kun får to eller tre. Det har jeg nu tænkt mig at klage over, igen. Jeg synes, det er ærgerligt, at skatteydernes penge skal gå til at min latterlige klagesag kører igennem systemet, men det er den mulighed, jeg har, for at gøre oprør og sige at det simpelt hen ikke er i orden med kun to strømper. Tænk, hvis vi alle klagede hver gang vi søgte om strømper, så kunne det være, der skete noget... Én ting er, at jeg ikke magter at stå og vaske i hånden hver aften og at strømpen ikke altid kan nå at tørre helt, men noget andet er, at allerede efter et halvt års tid er kompressionen aftaget så meget, at strømpen falder ned og jeg alt for tit skal hive den op, og så selvfølgelig at den ikke giver den optimale kompression/behandling længere. For nyligt var jeg på shopping med min mor, og jeg da jeg lige over middag for fjerde eller femte gang havde siliconekanten siddende nede om knæet måtte jeg gå ind i et prøverum for at hive strømpen op, arghh!

Ellers går det OK. Jeg har fået lavet min årlige hybenmarmelade og også æblesmør, som er en slags krydret æblegelé, den blev intet mindre end fantastisk, vidunderlig smuk og dejlig. Du kan finde opskriften hos Klidmoster, det gjorde jeg. Snart skal jeg igang med årets hyldebærsaft, det glæder jeg mig til.

Og så har jeg fået bestilt tid hos min personlige shopper i Magasin, jeg har timet det til starten af vinterudsalget, altså allerførst i det nye år. Jeg glæder mig allerede til at se hvad hun mon finder til mig.

1 kommentar:

  1. Hej Birgitte, min klage blev desværre lynhurtigt afslået og der er ikke længere mulighed for at gå videre med den til den sociale ankestyrelse (tror jeg nok, det hed), men jeg klager igen næste gang, og håber, andre vil gøre det samme.
    Jeg kender kun alt for godt til dit problem med trykfølsomhed på siden af foden, suk. Mon du bruger tåkappe uden lilletå? Jeg har erfaret, at jeg godt en gang imellem kan bruge tåkappe uden lilletå, men at det fungerer bedst, hvis jeg for det meste bruger dem med lilletå. Jeg køber sko i to forskellige størrelser - en til hver fod, det fungerer OK, selvom jeg dog stadig skal tænke på at de skal være relativt brede i snuden. Jeg tænkte på dig, da jeg for nyligt var hos en skomager på Søborg Hovedgade, den går under navnet Søren Træsko, og der så jeg, at de havde flere sko, der så ret brede ud foran. De var ikke alle lige kønne, men der var nogle tullesko, som var både pæne og så ud til at være brugervenlige for lymfeben. Måske var det værd at kigge forbi, hvis du kommer på de kanter.
    Varme hilsner
    E

    SvarSlet

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)