torsdag den 8. juli 2010

Zoneterapi

I går var jeg til zoneterapi for første gang nogensinde. Eksperimentet går ud på at prøve at få sat kroppen igang med at gøre sit arbejde, altså at pumpe lymfevæsken rundt ved egen hjælp. Måske duer det ikke, men det er forsøget værd. Om ikke andet så kan behandlingen være med at rense kroppen ud og på den måde måske hjælpe mig i mit projekt. Vi har aftalt at prøve to gange, for at se, hvad der sker. To gange synes jeg ikke er så meget, men nu ser vi.
Zoneterapeuten arbejdede med traditionel kinesisk zoneterapi, og altså ikke den type zoneterapi som mange arbejder med. I den type, som jeg fik, må det ikke gøre ondt, da man så ligger og spænder, hvilket forhindrer flowet i kroppens energi. Det var faktisk helt behageligt, en slags fodmassage snarere end de tryk, man bruger i den anden type zoneterapi.
Der var ikke nogen ændring at spore hverken ved sengetid eller her til morgen, da jeg målte mit ben, men zoneterapeuten sagde, at der kunne gå op til flere døgn, før effekten evt. viser sig. Hun har ikke lovet mig noget, men efter mange, utrolige lidelser hun har behandlet med succes afviser hun ikke længere noget.
Jeg har fået en kæmpestor vabel på trædepuden (fra tåkappen), men hun tog hensyn til den, så det gik fint.
Efter zoneterapi og et hurtigt pitstop hjemme var jeg til Qi Gong, mere om dette en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)