onsdag den 8. december 2010

Gluten

I dag har jeg fået en mail fra en læser som fortæller, at hun siden barndommen i perioder havde hævelse i det ene ben, men at det forsvandt (hævelsen altså) efter hun holdt op med at spise gluten. Interessant.

Jeg har i mange måneder set på en kur, som jeg påtænker at prøve til foråret. Mere om dette inden så længe. I den forbindelse tænker jeg på også at inkludere nogle af de Kernesunde principper (ingen mælk, sukker og gluten).

I går til træning spurgte jeg min træner, som er meget dygtig, meget vidende, og som jeg respekterer højt, om han kendte til andet – udover standing – som kunne styrke lymfesystemet. Han sagde at syre-base balancen kan gøre noget for nogen.

2 kommentarer:

  1. hei hei

    jeg har nettopp funnet din side og gleder meg til å lese den ... jeg har også primært lymfø i kun en fot .... jeg har hatt utrolig god virkning av å bruke TO strømper ovenpå hverandre ... jeg bruker strømper fra sigvaris... aner ikke om de heter det i DK men den ene er hudfarget og uten tå... den har jeg brukt i klasse 2 for så å øke til nå klasse 4, uten på har jeg noen finstrømper sorte som er i klasse 2 .... jeg har størst problemer med foten fra tå til kne .... men har nok mer lymfø på lår enn jeg tror ... men hater strømpebukser .... men min fot er blitt skikkelig fin og jeg kan nå bruke helt vanlige sko .... hvis du er interessert så kan jeg sende bilder av mine strømper og min fot slik at du kan få se :-)... til ditt hell kan en jo si at du nettopp har fått det.... jeg har hatt dette siden jeg var 16 og først begynt med strømper for 2-3 år siden :-)... men først skal jeg lese mer av bloggen din ... gleder meg :-) KNUS

    SvarSlet
  2. Hei Snopi, velkommen til min blog, og tak fordi du læser med :-)
    Jeg bruger en lyskestrømpe fra Medi uden tå i klasse 3, det fungerer OK. Jeg er for ikke så længe siden begyndt at gå til behandling hos en fysioterapeut i stedet for det hospital, hvor jeg gik før, og siden er der sket store fremskridt med mit ben og fod. Ligesom hos dig er mit lymfødem værst i underbenet. Inden min nyligt overståede rejse til Østen var min fod blevet så fin, at jeg kunne have nogle af mine gamle sko på, og jeg er sikker på, at jeg snart kan det igen. Det er en lang process, men jeg tror og håber, at min situation med tiden kan blive endnu bedre.
    Jeg glæder mig over at du efter måske mange år har fået kompressionsstrømper som hjælper dig. Alt for mange går rundt i mange år, nogen hele livet, uden at få behandling.
    Jeg vil meget gerne se billeder :-)
    Knus

    SvarSlet

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)