tirsdag den 9. august 2011

Stil konsultation

Jeg har opdaget, at man i Magasin nu kan få en gratis tøj konsultation, så sådan en har jeg booket. Rygtet vil vide, at Pia J er rigtigt god, så hende valgte jeg. Der er lang ventetid, men det gør jo ikke noget. Jeg skal afsted i november.
Jeg synes, det kan være en udfordring at se smart ud, når mulighederne med Lymfødem er begrænsede, og jeg savner i den grad inspiration. Jeg ved ikke, hvad jeg ligner, nogle dage. Jeg glæder mig til konsultationen, og har store forventninger. Det er selvfølgelig noget, Magasin gør, for at sælge, og jeg vil nok også købe noget, men som kunde får man jo alt andet lige en masse input og gode idéer med sig hjem som man måske kan bruge til nogle af de ting, man allerede har i skabet.
Der er to gratis konsultationer, den ene på én time, og den anden – som jeg har valgt – på to timer. På forhånd udfylder man et skema med mål, ønsker osv. samt uploader et billede, og når man så ankommer har stylisten fundet en masse sæt frem som man kan prøve. På skemaet er der et felt, der hedder "Særlige hensyn", der beskrev jeg situationen og angav også minimum benbredden på bukser.
Det ser ud til, at de tilbyder konsultation i alle Magasin’er. Man kan læse om det og booke tid på deres hjemmeside, klik på Personal Shopper.

I dag ringede jeg til Apodan for at spørge, om der snart er en LymphaPress Optimal til mig, og de vil sende én i dag. Det bliver spændende at prøve den.

2 kommentarer:

  1. hej :-) jeg er - som dig - en pige sidst i 30érne med lymfødem. Det er helt nyt for mig, og jeg er på ingen måde afklaret med min nye situation - synes der er så mange ting der har ændret sig, nu hvor jeg har fået lymfødem. Du kender selv alt til det, så vil ikke bruge din tid på mine frustrationer :-) Ville bare fortælle dig at jeg følger lidt med i din blog og den hjælper mig på mange måder - jeg får mange svar på alle mine spørgsmål og tanker omkring det at leve med mit lymfødem.
    Så - tak :-) for en god og interessant blog. Jeg håber at jeg også en dag kommer så langt at jeg får det samme overskud som du lader til at have.
    kh susanne

    SvarSlet
  2. Hej Susanne.
    Mange tak for din kommentar, og fordi du læser med :-)
    Ja, der er mange ting, der ændrer sig, når man får Lymfødem, ikke mindst oplever jeg det som en kæmpe omvæltning mentalt. Pludselig at være "syg" synes jeg er mærkeligt, da jeg aldrig har fejlet noget, og også går lidt op i at holde min krop sund og i form.
    Selvom jeg nu har haft Lymfødem i mere end to år synes jeg stadig, det er forholdsvist nyt, og jeg ved ikke, om jeg nogensinde vænner mig til det, sådan rent mentalt. De fysiske rutiner kommer man jo hurtigt ind i. Dog oplever jeg, at jeg har rykket mig siden starten, hvor jeg var virkeligt nede over det. Livet går jo videre, har jeg opdaget, og vi skal bruge det og nyde det.
    Vid, at der er bedre tider i sigte, selvom det kan synes håbløst i starten.
    Jeg glæder mig af hjertet over, at du kan bruge noget af det jeg skriver, tak for dine pæne ord.

    Varme knus.

    SvarSlet

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)