lørdag den 1. oktober 2011

Glutenfri periode

I dag er første dag i min glutenfri testperiode. Jeg var i Irma igår, hvor jeg ville have haft noget glutenfrit brød, men de havde kun noget kedeligt hvidt brød, så jeg endte med en glutenfri grød (Irmas nr. 2) med hirse, quinoa, boghvede, rosiner mm, samt en glutenfri müsli, og her til morgen lagde jeg så ud med grøden. Føj, den smagte ikke spor godt. Fennikelfrø er bare ikke mig, øv. Uden dem havde det bare smagt af pap, men jeg fik så meget nedtur af dem, så jeg opgav og gik i stedet ombord i müslien. Den var meget bedre. Jeg vil se om jeg kan få fat i noget groft glutenfrit brød – jeg har set det et sted, ellers må jeg spise frugtsalat, røræg, smoothies eller noget andet til morgenmad.

Sidst i oktober skal jeg i gang med bandagering som skal føre til måltagning til strømper og forhåbentligt natbandage, men jeg har kun ét sæt bandager og skal altså have et sæt mere. Jeg havde egentligt tænkt mig at købe dem hos lymphedemaproducts.com af egen lomme, men selvom jeg har fået forhandlet mig frem til nogle gode rabbatter bliver det stadig i omegnen af 500 kr. for ni ruller Comprilan/Rosidal, da portoen er meget høj. Det er dog stadig billigt i forhold til danske priser, men meget for mig pt. Jeg har derfor søgt om bevilling i stedet, så må vi se, hvordan det kan gå. Jeg er en stor udgift lige for tiden, men sådan er det. Alle de ting, jeg har søgt om, er jo ting, jeg har brug for.

Er det ikke bare det smukkeste vejr? Billedet nedenfor tog jeg igår på vej hjem et sted, jeg nogengange cykler igennem for at undgå de store vejes os og travlhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)