mandag den 20. juni 2011

Skrevet op til LymphaPress

I sidste uge ringede jeg til Apodan, dem der sælger LymphaPress, og talte med en rigtig sød dame, som skrev mig op til en lånemodel. Det bliver spændende at prøve den. Vi talte lidt om den pumpe, jeg har nu (Pulse Press Multi 12 fra Athene), og hun sagde, at den arbejder ved kun første gang at puste sig op nedefra og op, og derefter hele manchetten på én gang, hvilket jeg ikke synes giver mening. Jeg synes nu, den giver lidt alligevel, efter jeg har haft den med til fysioterapeuten som indstillede den med de rigtige intervaller, nemlig 30 sekunders pump og 10 sekunders pause, men den bringer ikke hævelsen synderligt ned. LymphaPressen arbejder ved hver eneste gang at puste sig op nedefra og op.
Det viser sig, at Athene ikke, som jeg havde fået at vide at hospitalet som søgte om den for mig, har licitationen på kompressionspumper i Københavns kommune, de er bare "rigtigt gode venner” (...) med hospitalet, derfor fik jeg den og ikke f.eks. en LymphaPress.
Har du erfaringer med LymphaPress så skriv meget gerne en kommentar til dette indlæg. Tak. Alle kan se kommentarer og få glæde af dem.

Der er kommet en kommentar til indlægget om, hvad der udløser Primært Lymfødem, det er jeg glad for. Jeg håber, der med tiden er flere, der vil bidrage til listen, det er da lidt interessant at erfare, hvad der kan trigge denne mystiske lidelse som antageligt ligger på lur hos betingede.

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Mine forældre købte en Lymphapress til mig for mange år siden, da den blev anbefalet af en Amerikansk overlæge mens jeg var til kontrol i Washington DC. Denne maskine er købt i Sverige. Jeg har desværre ikke haft glæde af den, selvom mine forældre betalte ca. 30.000 kr. for den. Den gav mig en form for irritation/ varme fornemmelse. Den er rigtig god i forbindelse med lymfedrainage, hvor man massere væsken væk og bandagere. Men maskinen alene har ikke haft nogen god effekt på mig. Det endte så med at efter opbevaring af maskinen i rigtig mange år, valgte jeg i sidste uge at køre den til losse-plads.
    Håber den har bedre effekt på dig:-)) Kh. Miss M

    SvarSlet
  2. Hej Miss M, tak for input :-)
    Min erfaring med den jeg har nu er, at vævet bliver blødt og smidigt, og jeg tænker at det må være et godt udgangspunkt for bandagering, men umiddelbart har pumpen alene heller bragt hævelsen ned hos mig. Jeg håber det bedste med LymphaPressen.
    Damn at du har kørt den på losseren, jeg har kontakt til en pige, som er desperat efter en, men er røget i syltekrukken på hendes (og mit gamle) hospital. Forstår dig nu godt, nogengange må man ha' ryddet op ;-)

    SvarSlet
  3. Hej kære folkens ..
    jeg har til tider undret mig lidt over:al den dialog om opskrivelse /søgning om behandling til sin lidelse (feks lympfedem) alså : en sukkersygepatient får promte sin medicin og skal der ,(som oftest reguleres) går man igang med dette også ..men når det omhandler folks væltede" vene/retursystem mv
    så skal alt endevendes og vurderes igen og igen og jeg oplever at ,der mangler respons villighed overfor patienten,,
    hvert et døgn med veneklap problematik er faktisk pinefuldt (for mig) men jeg har heldigvis været heldig ..men det ændrer ikke ved at det slemt at være tilskuer til folks tunge "kampe"
    med at modtage feks kompressionsstrømper med rette frekvens, således det ikke bliver en gene extra at ,skulle stå udkørt og vaske nogle allerede forsømnte strømper..
    hvor stammer denne mangel på engesement fra :mangler der diagnoser eller er presticen ikke tilstede i dette emne ???
    jeg har selv posttrombisk syndrom og i livslang marvan behandling /ipc 3-5 x dagl kompressionsstrømpe kl2 mv
    og var det sundhedsfaglige ikke på plads for mig ville det være særdeles ubehagligt og pinefuldt..
    hvilke problemmer går i med særligt mht behandling derude ??
    mvh RENE HANSEN

    SvarSlet

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)