lørdag den 23. november 2013

Ikke et ord om Lymfødem


Jeg har lige købt et par cowboybukser på eBay fra en sælger i Litauen. Jeg holder øje med en bestemt model fra Diesel, som vist ikke længere er i handlen, men som jeg nu har købt to par af, brugt. Selv om de "nye" er samme model og størrelse som dem, jeg havde og elsker, sidder de en lille smule tæt på lymfebenet, men måske kan jeg hive lidt i dem, når jeg, efter vask, hænger dem til tørre. Jeg synes, de er super fede. Incl. porto gav jeg ca. 250 kr. for dem, det synes jeg er OK, da de koster over 1.000 kr. fra ny, og de er i god stand. Jeg er nødt til at lægge dem op, men det er ikke noget problem, for jeg har fået købt mig en symaskinenål, som kan sy i cowboystof, og lige her kan du se, hvordan jeg gør, så den originale kant bevares. På billedet herunder er et andet par, jeg købte i foråret og selv lagde op med den metode.


Var det ikke fantastisk, at der blev samlet næsten 144 millioner kroner ind ved Cancer indsamlingen for nyligt? Jeg synes, det var helt vildt. Jeg sad og så programmet, og da jeg kunne se de ret store bidrag, der tikkede ind tænkte jeg i starten af showet "hold da op, det ender da med at blive flere millioner". Øh ja, det gjorde det. Desværre blev der ikke nævnt et ord om Lymfødem, hvilket jeg synes, havde været relevant. Hvorfor gjorde der ikke det? Var Lymfødem for kikset til det polerede program? Havde programtilrettelæggerne ikke hørt om Lymfødem, og var de heller ikke blevet gjort opmærksom på det af folk, som har med kræft og senfølger at gøre? Øv.

Jeg er begyndt at bruge en bodylotion fra Matas, den hedder Fugtighedsbodylotion og indeholder glycerin. Den er helt fin, fed men ikke overfed. På lymfebenet smører jeg den på, når jeg går i seng. Det ville ikke kunne gå om morgenen, hvor jeg skal have kompressionsstrømpen på.

Apropos kompressonsstrømpe, så jeg har modtaget den nye strømpe, jeg for nyligt bestilte hos bandagisten. Den er, som den plejer at være, bortset fra en vigtig og god detalje, nemlig et lille stykke silke, som er syet ind i strømpen, der hvor foden bøjer og strømpen har tendens til at irritere huden. Det fungerer godt, og jeg kan mærke, at den ru strømpe ikke gnubber mod huden.

Min Jovipak er på operationsbordet hos bandagisten, den er nok snart klar, så må vi se, om den er blevet mere brugervenlig for mig.

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg kjenner til at det er vanskelig å finne bukser. Jeg er også stadig på jakt. Har du prøvd noen fra Nikita Clothing ? Kanskje du finner noe der ? jeg har nettopp kjøpt der :) Lykke til!

    SvarSlet
  2. Hei, mange tak for tippet, jeg kendte ikke Nikita, men kan nu se, at de har mange bukser for lymfeben, jeg har især kig på et bestemt par, som jeg tror, jeg vil købe! Mange tak - og lykke til :-)

    SvarSlet

Skriv en kommentar, jeg bli'r så glad :-)